Harmony Korine znów przeszedł samego siebie. W filmie pod wszystko mówiącym tytułem Plażowy haj ulubieniec nowohoryzontowej publiczności zaprasza na niekończącą się imprezę z Matthew McConaugheyem. Hollywoodzki gwiazdor po mistrzowsku gra ze swym wizerunkiem, wcielając się w Moondoga, bodaj największego luzaka amerykańskiego kina od czasu Kolesia Lebowskiego. Odziany w nieodłączną hawajską koszulę bohater McConaugheya to hedonista, który z uporem godnym lepszej sprawy rzuca się w wir przypadkowego seksu, pijaństwa i narkotycznych szaleństw. Jak łatwo się domyślić, reżyser dmucha marihuanowym dymem w twarze obrońców moralności i ani myśli piętnować zachowania protagonisty. Zamiast tego spogląda na Moondoga z podziwem, widząc w nim człowieka autentycznie wolnego, żyjącego po swojemu, bez oglądania się na konwenanse i rygory. Dzięki temu Plażowy haj, choć znacznie łatwiejszy w odbiorze niż wcześniejsze filmy Korine’a, pozostaje dziełem równie niepokornym i ożywczo prowokacyjnym.
Urodził się w 1973 roku w Kalifornii. Nie skończył żadnej wyższej szkoły, bo wolał jeździć na deskorolce. Do świata kina wkroczył dzięki kontrowersyjnemu fotografowi Larry’emu Clarkowi, dla którego napisał scenariusz głośnych Dzieciaków (1995). Jako reżyser zadebiutował dwa lata później surrealistycznym Gummo, równocześnie oklaskiwanym i nazywanym najgorszym filmem wszech czasów. Kolejne dzieła Korine’a to: nawiązujący do stylistyki Dogmy ’95 Julien Donkey-Boy, nostalgiczny Mister Lonely oraz najbardziej radykalni w jego karierze Trash Humpers, w którym banda tytułowych degeneratów przez ponad godzinę niszczy domowe sprzęty i kopuluje z kubłami na śmieci. Jego twórczość wyróżnia specyficzne poczucie humoru oraz upodobanie do małomiasteczkowej scenografii.
1997 Gummo
1999 Julien Donkey-Boy
2007 Mister Lonely
2009 Trash Humpers
2012 Czwarty wymiar / The Fourth Dimension (co-dir.)
2012 Spring Breakers